"livets stora syfte är inte kunskap, utan handling:"

Jag tänker spinna vidare på ett av ina tidigare inlägg, nämligen det HÄR.
 
Så, om man nu är öppen och vill förändra. Hur kommer det sig då att man så ofta får höra repliken:
"Jag kan inte bli som du, det finns inte en chans i världen!"
 
I detta läget finns det bara en sak att göra, vilket väldigt få faktiskt gör.
Du får stanna upp och ställa dig själv frågan:
"Varför?"
Varför kan du inte förändra dig?
 
Är det för att du sakna redskapen för en förändring? Saknar du kunskapen för att kunna förändra? Är du rädd för hur omvärlden ska reagera? Är du rädd för vem du ska "bli" iom förändringen? Är du för bekväm för att orka ta tag i din förändring? Är du egentligen ganska nöjd med hur du ser på livet?
Bara du har svaren, sök inom dig och du kommer finna dem.
 
Jag kan bara prata utifrån mig själv och vad mitt svar blev på frågan Varför.
Jag var rädd för hur omgivningen skulle reagera och jag visste inte hur jag skulle gå tillväga för att göra den fkatiska förändringen. Dessa två anledningar gjorde att jag förlorat många år av livet, som hade kunnat vara underbara. År som jag kommer ta igen nu.
 
Hur gjorde jag då? För att faktiskt förändra min syn på mig själv och tron på vad jag kan genomföra. Ja, det finns inga raka svar. Jag tog små steg åt gången. Läste en text som gav mig självförtroende för tre sekunder. Umgicks med folk som gjorde att jag mådde bra. Lyssnade på musik jag gillade. Min stora vändpunkt var Greta. När jag blev mer öppen för olika sätt att hantera häst, blev jag också mer öppen för att förändra livet.
 
Jag har läst mycket hästpsykologi och då fått kunskap om människor, men framför allt har jag börjat förstå hur viktigt det är att kommunicera på ett snällt sätt med sig själv. Jag har börjat lära mig vad jag peppas av och vad som hämmar mig. Jag har börjat lära känna mig själv.
 
Mitt tips till er är att prata med de i er närhet, som ni tycker har en härlig syn på livet och som verkar ha en schysst relation med sig själv. Fråga dem hur de kommunicerar med sig själv, varför de kommunicerar som de gör, hur de skulle vilja kommunicera med sig själv (om de skulle vilja kommunicera på ett annorlunda sätt än vad de redan gör, fråga varför) och hur deras personliga resa har varit. Läs böcker om att växa som människa och leta upp olika föreläsningar, seminarium och kurser. Ni kommer inse hur fantastiskt livet är och snart kommer ni också vara övertygade om att bara ni sätter era egna gränser och att ni kan klara vad som helst, så länge ni själva tror på det!
(Bildkälla)
Kunde Jordan Romero bestiga Mount Everest som 13-åring. Nog tusan kan Vi också göra något stort av våra liv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0