Verkligheten vacklar och jag vet inte vad jag ska göra.

Lyckan från i lördags är som bortblåst och just nu vågar jag inte ens tänka på framtiden.
 
Greta äter kortison, eller åt kortison, för att läka ut hennes tarmsjukdom. Kortisonet har gett henne fång. Det är stora risker att detta leder till en ond cirkel. Alltså:
Behandlar tarmsjukdom
Får fång
Avbryter kortisonbehandling
Behandlar fång
Behandlar tarmsjukdom
Får fång
Avbryter kortisonbehandling
Behandlar fång
 
Greta har just nu fått den mildaste sortens kortison och den mildaste behandlingen och får trots det fång, vilket inte bådar gott inför framtiden. Visst har hennes buk försvunnit, men det garanterar inte att hon hunnit läka helt, nu när vi fått ta bort kortisonet fyra dagar för tidigt.

Jag vågar inte tänka eller känna, jag är på tok för rädd för vad som kommer hända. Om någon månad kanske min vackra, älskar vän inte finns kvar längre och det gör för ont för att jag ska kunna ta in det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0