när verkligheten gör för ont.

Imorgon är det fyra veckor sedan. Fyra hela veckor sedan jag fick se min bästa vän ta sitt sista andetag och vacklande falla omkull där på gräsmattan. Imorgon är der fyra veckor sedan Greta dog.

Det gör så ont. Inte lika ofta som då, men fortfarande lika ont och en annan typ av smärta. Ofta rusar jag på och tittar inte på saker som påminner mig om henne. Bilder på henne lägger jag ingen fokus på, för då påminns jag om att hon verkligen är borta. Att hon är död, på riktigt.

Mitt förnuft säger och vet att jag gjorde allt som stod i min makt för att rädda livet på henne. Men mina känslor ifrågasätter alla beslut jag tog det senaste året. Om något av besluten hade kunnat fattas annorlunda och om det hade resulterat i att jag hade haft kvar min bästa vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0