Varför ryttare är bättre än allmänheten.

Jag önskar jag kunde ta på mig äran för detta briljanta inlägg, men äras den som äras bör och jag får tacka Evelina för att magmusklerna fått jobba idag. Hoppas ni får en lika härlig lässtund som jag fick!

"Hur en ryttare utmärker sig i sociala sammanhang"

Situaiton: Klant trillar i trappan påväg till klassrummet.
Övriga: Åh guuud hur gick det? Slog du dig? Vänta, sitt kvar, hur gick det?
Ryttare: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA made my day! Va, slog du dig? Jaha oj. Äsch get over it. 
 
Situation: I matsalen.
Övriga: Ställer sig i kön, petar oengagerat i maten och käkar en lagom mängd.
Ryttare: Knuffar bort hälften av kön, kastar sig över pastan och lägger upp en portion som inte ens idrottsläraren skulle våga satsa på. Man vet fan inte när man får mat nästa gång; om hästarna rymmer eller någon skadar sig kan det dröja ett halvt dygn innan det blir frågan om att äta igen. 
 
Situation: Klenis på idrotten som inte vill vara med och skyller på benhinneinflammation.
Övriga: Silence
Ryttare: Benhinneinflammation? Jag har tre brutna revben, en häst har trampat på mitt ben och alla mina naglar har gått av, och du kan inte spela spökboll för du har benhinneinflammation..?! 
 
Situation: Dagen efter utgång.
Övriga: Ligger i sängen och gråter över att behöva rasta hunden.
Ryttare: Svär en kort ramsa över att ha 16 hästar att motionera och lika många boxar att mocka. Vem fan har tid att vara trött när stallet är fullt av hungriga kameler? 
 
Situation: Möter någon på stan.
Övriga: Slänger ur sig ett par artighetsfraser om väder och vind, och traskar sedan vidare.
Ryttare: Undviker all ögonkontakt med tvåbeningar och kastar sig över hunden och börjar diskutera dagen med den istället - det är mer givande. 
 
Situation: Bland smådjur.
Övriga: Gullar, klappar mjukt och behandlar djuret som om det var blött papper (dvs lite snuskigt, och jävligt ömtåligt).
Ryttare: Gullar och klappar troligtvis också, men under betydligt handfastare former. Alla vet väl att en katt föredrar massage framför lealöst klappande..?! Allt som är större än en hund stryker man dessutom inte handen över; man dunkar handflatan mot dem istället. Därmed basta.

Kommentarer
Postat av: Evelinn Bladström

Skrattade så tårarna sprutade ;D

2013-09-13 @ 12:16:19
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0