Träningen ger framsteg!

Jag har hunnit med så mycket idag, med högsta mysfaktor på det mesta. Här hemma är det nu rent och fint, i köket står nybakade kakor och i kylen finns mat. Gretas täcken är lagade och symaskinen är nedpackad, för första gången på typ tre veckor, källsorteringen är tömd och lite annat smått och gott är fixat.
 
Greta var till att börja med otroligt spänd idag, men efter lite flyttande av bog och rumpa slappnade hon av och vi kunde börja med groundwork. Hon släpper så otroligt fint i högervarvet, bär sig riktigt bra på volten och vi kan börja nosa på bröstkorgsrotationen. I högervarv räcker det med att jag lägger tummen på kapsonen så böjer hon igenom kroppen på en gång.
Mindre lätt är det fortfarande i vänstervarvet, där kommer inte böjningen lika naturligt och att gå på volten är ännu en stor utmaning. Jag kom lite närmare en lösning idag och jag har på känn att det snart släpper. Det ska bli så roligt den dagen det gör det!

Något som är väldigt roligt att se är hur Gretas kropp sakta börjar förändras. Hennes tidigare underhals, den var liten men den fanns där, har gått tillbaka. Jag kan inte se om hon börjat bygga en överlinje, men det kommer med mer arbete. Mest framsteg ser jag dock på hur hon lägger tyngdpunkten! Hon står mer och mer på båda bakbenen, men framförallt; hon har börjat ställa bakbenen längre in under sig. Detta är vad jag önskar och att få se resultat är så roligt! Tänk att så lite och så lätt träning, kan ge så stora resultat!!
 

"Gammal" uppställningsbild. Jag ska se om jag kan få tagit någon ny inom de närmaste dagarna. :)
 

Kommentarer
Postat av: linah brown

jättefin header!

2013-09-11 @ 19:02:58
URL: http://broownskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0