Min raketfux.

Jag älskar att se Greta full av liv, med bus under hovarna och glimten i ögat. Jag älskar lika mycket att se henne avslappnad, klippande med ögonen och halvslumrandes vid min sida. Båda dessa sidor bjöd hon mig på idag.
 
Vi började passet med att träna på trav- och avsaktningskommando. Hon skötte sig kalasfint, även om hon inte riktigt var travsugen till att börja. Fördelen med de dagar hon inte är sugen på att trava, är att avsaktningskommandot går superbra att träna på och att vila räcker gott och väl som beröm.
När jag ökade min energi ett par snäpp, då taggade Greta till rejält och bjöd på mig på galopp, bock och bus. Hon skickade ut bakbenen i ren glädje, galopperade med raketer under hovarna och gjorde så fina avsaktningar till trav, när jag bad henne om det. Hon gick från fullt ös i galoppen, till att sova vid min sida på en sekund.
Vi avslutade hela passet med att jobba på att sänka huvudet i skritt och trav, vilket hon gjorde superfint i skritten.
 
Det är så roligt att jobba med Greta och att se alla hennes framsteg! För ett år sedan kunde hon inte galoppera, i alla fall inte galoppera rent. Idag bjuder hon mig på så fina galoppera att jag bara kan le och berömma. Min fina, älskade fröken!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0