Min bästa vän.

”-Umgås man inte automatiskt med sig själv när man är ensam?
-Vissa gör det, men många försöker bara fly från sig själva istället för att stanna upp och säga hej till sig själv och sitta ner och bara vara med sig själv och, ja, eller något sånt.”
Konsten att vara Ela

När jag fann detta citatet, för ungefär nio månader sedan, kunde jag bara hålla med i texten. Jag har vid så otroligt många tillfällen försökt fly från mig själv, jag har sprungit in i tusen olika projekt för att slippa känner efter vad jag själv vill och jag har skrämt upp mig själv med vem jag egentligen är.
Sen tog jag mig tiden att just stanna upp och säga ett kort "Hej" till mig själv, för att sedan rusa på igen. Det här gjorde jag under en period, men tidsnog accepterades det inte att jag bara sa Hej. En del i mig tvingade mig att stanna kvar och börja konversera. Ni vet, som det blir med människor i din omgivning. När man hälsat tillräckligt många gånger måste man bestämma sig för att börja konversera, eller sluta hälsa. Dessa konversationer har bara blivit längre och längre.
 
Det där första Hej:et, var början på en fantastisk vänskap. Idag kan jag inte finna någon bättre vän och person att spendera tid med, än just mig själv. Det är coolt hur mycket jag kan lära mig av mig själv, om mig själv. Tar jag mig tiden att föra en konversation så lär jag mig alltid något nytt. Tänk att ett litet ord kunde bli början på något så fantastiskt.
 
Testa du också, du kan bli överraskad av resultatet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0