Jag älskar dig.

Tänk om 21-åriga Rebecka fick en chans att sitta ner och samtala med 14-åriga Rebecka. Om den här möjligheten skulle dyka upp, då skulle jag berätta för henne att:

* Livet är tufft, men du kommer bli så jäkla stark av det. Du är stark redan nu, du vet inte riktigt om det ännu.
 
* När du känner för att ge upp, ta ett djupt andetag och kämpa vidare. Du kommer ta dig igenom allting.
 
* Det kommer bli bra, allt kommer bli bra.
 
* Gör misstag, de kommer att stärka dig.
 
* Inom sju år kommer du älska livet otroligt mycket. Jag lovar, du kommer tycka att livet är asgrymt!
 
* Tillåt dig att känna känslor, det är en otroligt styrka och förmån du har fått.
 
* Orden är en fantastisk gåva, utnyttja dem!
 
* Slåss för ditt liv, du förtjänar att leva, inte bara överleva.
 
* Gunilla är en underbar människa, lita på henne när dina ben vacklar.
 
* Stanna upp och se det vackra omkring dig. Det finns där, även om ditt öga inte ser det.
 
* Ditt helvete kommer få ett slut. Och du kommer överleva fram tills dess.
 
Men mest av allt skulle 21-åriga Rebecka berätta hur mycket hon avgudar sitt 14-åriga jag. Hur mycket hon älskar och värnar om sin 14-åriga vän. 21-åriga Rebecka skulle lyfta sitt 14-åriga jag till skyarna, berömma henne för den styrka hon besitter, alla hennes oegoistiska handlingar och den kraft hon visar. 21- åriga Rebecka skulle ösa kärlek över 14-åriga Rebecka och berätta att hon älskar henne, över allt annat på jorden. Jag älskar dig, för att du är du. Och för att vi, vi är samma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0