I'm awesome. And so are you too!

Jag har landat hemma, har startat lugn musik, kurar i pyjamas och har en kopp te mellan mig och tangentbordet. Jag mår sådär fantastiskt bra som jag gör när livet är lugnt och jag är trygg. Jag börjar åter igen landa i mig själv.
 
När jag stod på jobbet funderade jag på varför jag inte är glad för tillfället, eller glad är jag, men inte sådär varmt lycklig. Jag insåg att de dagar jag valt att vara glad, har jag bara sett en vinst i det. De senaste dagarna har jag utgått från tanken:
"Jag ser ingen nytta i att vara engativ."
Mitt fokus har alltså legat på negativitet och därav har kroppen responderat på det, genom att vara just negativ. När jag ändrade tanken, då ändrades också min känsla. För det är precis så lätt det är, när du väl har kommit fram till vilken tanke det är som styr din nuvarande känsla, kan du förändra din känsla genom att förändra tanken. Formulera om dig, se vilken känsla du får och om du fortfarande är missnöjd, så testa att förändra tanken igen.
 
 
 
Låter ni omgivningen styra era känslor, eller tar ni kontrollen själva?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0