I böckernas värld kan alltind hända.

De som har känt mig länge vet att jag är ett bokfreak. Jag ha alltid älskat att läsa och gör så än idag. Tyvärr tar jag mig sällan tiden att läsa så mycket som jag önskar, jag prioriterar massa annat framför läsandet. Jag kommer alltid vara en bokmal och har otroligt svårt att skiljas från böcker, även om jag tycker att handlingen är dålig. Av den anledningen har jag en boksamling som är relativit stor och där man kan finna de flesta typer av böcker.
 
Jag har väldigt svårt att plocka ut en favorit bland mina böcker, jag har även svårt att välja favoritförfattare, favoritgenre och liknande. Jag är en alläsare skulle jag tro. Så länge boken är skriven på ett sätt som vinder mig, så spelar det mindre roll vad den har för handling.
 
Tar man sig en noggrannare titt i min bokhylla kan man dock se vissa mönster, t.ex så finns alla Katarina von Bredows böcker där, man kan även finna Harry Potter (självklart hela serien), men även en stor bunt med hästböcker, tonårsböcker, böcker som får en att tänka till och böcker som berör. Jag tänkte, då och då, tipsa er om de böcker som ligger mig lite närmare hjärtat. Kanske finner ni någon ny favorit.
 
Är du en bokslukare?
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0