En helt vanlig dag.

Jag ligger i sängen, med två katter som sällskap. Den tredje ligger i korgen, en meter bort. Utanför fönstret skiner solen och mina persienner är neddragna. Allt detta är för att få energi till jobbet. Idag är det ett pass på åtta timmar som gäller. Jag hade hellre varit hemma, halvslumrat och myst med katterna hela kvällen. Jag kan inte få allt, så jag får väl göra det bästa av det jag har.

Polly har blivit en trygg kisse. Hon delar säng med mig på nätterna, nu ligger hon bredvid mig och kurrar. På dagarna busar hon, tigger kel och kan numer bli buren. Hon behövde ungefär fem dagar innan hon hade landat och blivit en härlig och modig individ. Det ska bli roligt att se vad hon har för personlighet och för påhitt :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0