Välkommen hem.

För ett bra tag sedan nämnde jag att något stort var påväg att hända i mitt liv, men just då kunde jag inte berätta vad. Idag vet jag med säkerhet att allting faller på plats och jag kan börja dela med mig av det till hela världen, inte bara mina närmsta.
 
Senast den 1 december 2013 går flyttlasset, då packas hela mitt boende och tre katter ihop och styr iväg. Det blir en kort resan, men det kommer vara en av de bästa jag någonsin gjort. Senast den 1 december flyttar jag och mina katter ut på landet, till den by där jag spenderat oräkneliga timmar som barn. Vi flyttar ut till den by jag och Pärlan busade runt i. Senast den 1 december 2013 flyttar jag och kissarna till Bergstena Gråsten, vi flyttar hem.
 
Gråsten är en av de vackraste platserna på jorden, det är den plats jag så länge drömt om, men inte trott att jag skulle ha möjlighet till. Gråsten är den plats där min framtid kommer byggas.
 
Idag görs ett tvåvåningshus om och övervåningen blir min lägenhet. Just nu spacklas, slipas och målas det förfullt. Toalett, kök, gästrum och allt annat renoveras och görs iordning, allt för att jag ska kunna flytta in så snart som det bara går. Vi har sagt 1 december som ett sista datum, men mest troligt är att det blir tidigare.
 
Som att det inte vore nog med en fantastisk lägenhet. Till våren kommer vi bygga en lösdrift, jag kommer slå ner stolpar till staket i en evighet och jag kommer dra eltråd tills fingrarna blöder, men jag kommer även få hem min älskade Greta. Till våren kommer jag ha en fantastisk flock med hästar gåendes utanför mitt vardagsrumsfönster.

Gråsten är den fristad och den möjlighet jag så länge velat ha. Min tanke och den vision jag har är att göra Gråsten till en mötesplats för hästmänniskor med samma tänk som mig. För oss som inte känner oss hemma i den engelska ridningen, för oss som vill testa något nytt och för oss som är öppna för diskutioner, dialoger och en otroligt öppenhet. Gråsten är mitt paradis på jorden.
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Så fin header du har, din blogg är jättebra :]
Var gärna med i min fototävling, där du kan vinna en länk inför 100 läsare+ header efter dina önskemål :D Enkla regler. Länk: http://matildaengblom.horseworld.se/2013/10/05/tavling/#respond

2013-10-05 @ 15:02:54
URL: http://matildaengblom.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0