Trygghet, de enda som är nära.

Ihopkurad i fosterställning med tårarna rinnande utför kinderna.
Helt naken och blottad för omvärlden.
Trevande efter tryggheten.
Bara några millimeter bort finns den.
Snälla, kom lite närmare jag behöver dig.
Jag vet att smärtan är på ingång.
Sakta smyger hon sig på mig men jag vet att hon är där.
Snälla trygghet, jag behöver dig som mest nu!
Smärtan är när mig nu, hon är precis bredvid.
Ett par ord som klamrar sig fast sen är hon borta igen.
Trygghet, jag kan inte vara dig nära nog.
Jag klamrar mig fast runt dig.
Jag behöver dig verkligen nu.
Smärtan är på ingång igen.
Några ord igen och sen försvinner hon.
Trygghet, du vet allt om mig.
Det är du som har tagit emot mina tårar så otroligt många gånger.
Trygghet, rädda mig från smärtan.
Trygghet, du är allt för mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0