Tröttaste människan på jorden.

Jag har kurat ner mig i sängen och vid mina fötter ligger Polly och spanar. Hon funderar på om hon ska sova, eller dra igång grabbarna på en busrunda. Jag röstar för det sistnämnda!

För först gången på flera, flera, flera dagar har jag sällskap av en bok. Orden får skapa vackra bilder, historien får föra mig till ett annat land, en annan tid och jag ser på med lyriska ögon.

Det är något speciellt med att kliva in i böckernas värld. Jag älskar känslan av att få föras bort till ett annat liv, en annan värld, ja ett annat universum. Det är underbart att få lära känna nya människor, människor som jag inte skulle träffat i verkliga världen. För mig är det en form av drog, dock en nyttig sådan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0