Kyckling är min enda drog, eller?

När jag ska lagga mat till jobbet vill jag ha någonting som går snabbt att göra och som helst sköter sig självt. Det ska även vara gott att värma i micron, eller att äta kallt. Något som har fallit mig väldigt väl i smaken är kyckling i creme fraiche. Det uppfyller alla mina krav, plus att receptet är busenkelt!

Ingredienser:
Kyckling efter behag.
Creme Fraiche/Keso
Kryddor.
 
Sätt ugnen på 175grader.
Lägg kycklingen i en ugnsfastform och ställ in i ugnen.
Låt kycklingen stå i ugnen runt tio minuter.
Smaksätt creme fraichen med önskade kryddor.
Ta ut kycklingen, täck den med creme fraiche och ställ in i ugnen igen.
Låt maten stå i ugnen tills kycklingen är färdig.
Ät och njut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0