I stillheten kommer framgången.

Åter igen stannade jag upp och lät Greta tala. Vi stod på gårdsplanen och belönade allting som hon kom på. Vilket betyder att det var allt från att titta åt ena hållet, titta åt andra hållet, skaka på huvudet, klia sig på benet, följa matte eller sänka huvudet.
 
Om vi kan något av detta, egentligen inte. Vi tar en dag i taget och vid det här laget kan vi några småtrix, men väldigt lite som jag satt kommando på. Anledningen till att jag inte satt kommando på hennes visade beteenden är för att jag helt enkelt inte lyckats räkna ut hur jag ska göra det, men det får ta sin tid. Jag vet att när vi är mogna, så kommer jag ha kommit på det.
 
Jag fnissade så åt Greta idag. Hon har lärt sig att om hon gäspar, så får hon godis, vilket hon utnyttjade till fullo innan vi började vårt "pass". Jag stod och pratade med Marita och jag var placerad utanför Gretas box. Greta ville ha min uppmärksamhet och vad tror ni hon gör? Rätt gissat, hon ställde sig och gäspade och gäspade och gäspade. Efter varje gäspning tittade hon plirande på mig och undrade när godisen skulle komma. Min söta fröken, som har så mycket hyss innan för pannbenet, när hon väl får en chans att visa det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0