En del av mitt hjärta kommer alltid slå för dig.

Greta växer framför mina ögon, hon blir större, starkare och ståtligare för varje dag som går. Hon tar upp mer och mer plats i mitt hjärta och jag är så lycklig med henne, lycklig på riktigt. Hela mitt inre bubblar, mina mungipor är uppe vid öronen och jag är en av världens vackraste, allt för att Greta ger mig det jag behöver.
 
Greta ville busa runt i hagen idag igen och jag var helt med på noterna. Vi travade runt, lekte följa john, mumsade godis, myste och utvecklades. Även idag lyckades Greta göra mig mållös och jag insåg hur mycket jag älskar henne och att hon även älskar mig. Det är värt så mycket!

Vi började trava åt det håll där resten av hästflocken var. Greta drog iväg och jag hamnade på efterkälken. Jag skrattade åt henne och ropade och sa att hon fick gå om hon ville, att jag skulle komma. Hon stannade upp. Spanade på resten av flocken, kikade på mig och vände, för att upprört spatsera tillbaka till mig. Väl framme hos mig berättade hon upprört om hur ensam hon blivit, om att hon inte menat att lämna mig kvar och att hon bara blev lite busig. Min fina, älskade fröken valde att komma tillbaka, även om hon hade hela hagen att springa runt i. Jag fattar inte att detta är min verklighet, att jag får uppleva detta med en häst som Greta. Det här är magiskt!
 

Ja, det är mycket prat om hur bra Greta är och ja, för tillfället är jag inne i en rosa bubbla. Men jag tänker ta mig tiden att verkligen njuta av alla framsteg vi gör och jag vill ha det dokumenterat. För om tre år kanske jag tar det här förgivet, men jag vill ha bevarat hur lycklig jag var när bitarna började falla på plats.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0