Decembergatans hungriga andar.

Jenny drömmer om att bli smal, inte sådär smal så att benknotorna sticker ut, eller så smal att hon tvingas få näring genom en slang i näsan. Nej, hon vill bli fotomodell smal, sådär perfekt smal. Med hennes nya superschema kommer hon bli perfekt smal, efter sommarlovet kommer hon vara supersnygg. För man kan inte bli fet, om man äter 0% fett, så är det bara.
Av en slump träffar Jenny på Betty. Betty är expert på allt vad det innebär att vara bulimiker smal och delar, med glödje, alla sina tips och trix med Jenny. Jennys superschema eskalerar snabbt och hon tappar snart fotfästet och blir fast i en spiral av kaloriräknande, undanflykter från måltider, hetsätande och kräkningar.
 
 
När jag fick "Decembergatans hungriga andar" i mina händer, så var jag fast, från första till sista sidan. Jag har älskat varenda ord, älskat och hatat. Boken känns så verklig, så nära och den skrämde mig, den skrämde mig på djupet. Den fick mig at inse att livet är skört och att tankarna kan lura en till vad som helst. Får ni chansen, så tycker jag helt klart att ni ska läsa denna bok!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0