Att göra boxen så intressant som möjligt.

Min dröm är att låta Greta gå på en lösdrift, så att hon kan gå in i skydd när hon känner att hon behöver det, hon har rörelsemöjligheter dygnet runt och hon kan vara så fri som möjligt. Där jag har Greta uppstallad just nu är detta ingen möjlighet, så då får jag göra hennes stallnätter så bra som möjligt. Hur har jag då gjort detta?
 
Jag har en fröken som helst dricker vatten ur en vattenhink, istället för vattenkopp, så en hink med vatten är ett måste. Hon får havre när hon kommer in, så även en krubba är en viktig del i boxen. Något som jag däremot valt att lägga till är ett hönät. Greta äter sitt hö ur ett småmaskigthönät (SMHN), vilket gör att hon måste jobba mer för att få sin mat, det tar längre tid för henne att äta och hon får tänka till lite.
 
Jag har varit väldigt nöjd med mitt SMHN, det enda negativa är att Greta har lyckats göra hål i några av maskorna. Hon har varit för våldsam helt enkelt, haha. Även Greta verkar väldigt nöjd med sitt hönät. I och med att hon får längre ättid, så håller hon sig lugnare. Det här har verkligen varit en superbra investering för vår del!
 
 
Har ni något tips på hur jag kan göra boxen ännu bättre?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0