Someplace to call home.

Sakta, men säkert, börjar mitt liv landa i flyttkartonger. Åter igen ska jag plocka upp mina rötter och slå rot på en ny plats, i nya rum, på en ny adress. Det är åter igen dags för mig att bygga upp ett nytt hem, ett ställe att kalla hemma.
 
Skillnaden mellan tidigare gånger och denna gången är att jag räknar ner dagarna. Jag räknar dagarna tills alla mina saker packas in i lastbilen och vi börjar rulla. Jag räknar dagarna tills jag kommer somna i min säng, på ett nytt ställe. Jag längtar, räknar ner och drömmer.
 
Denna gången kommer jag flytta till ett ställe som är mitt eget, som jag älskar från djupet av mitt hjärta, redan innan jag flyttat dit. Denna gången kommer jag flytta hem, till en plats som jag känner mig trygg på. En plats där jag kommer bygga min framtid, på riktigt. Jag längtar så otroligt mycket och jag är så lycklig över detta boende!
 
Torsdag den 28 packas allting in i PK och vi rullar iväg. Den blir en lång dag, med flytt, jobb, städ och uppackning, men jag vet att det kommer vara värt det. När jag får lägga mig i min säng på kvällen, stänga ögonen och inse att jag verkligen kommit hem. Då kommer det vara värt det.
 
Denna gången har jag inte panikångest över varje låda jag packar. Denna gången gör jag det med glädje och förväntan. Denna gången vill jag packa så mycket som möjligt, så snart som möjligt, för att tiden ska gå så snabbt som möjligt. Tills jag får komma hem, till mitt eget paradis.
 

Det ser inte mycket ut för världen, men vänta bara tills vi fått ordning på allt. Det kommer bli en a de vackraste ställe på jorden. I alla fall för mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0