Jag, i mitt esse.

Helledig. Inget jobb. Ingen tid att passa, ingen stress, lugn och ro. Jag njuter som tusan!
 
Idag har jag fått en lugn morgon, där jag pratat skit med Marita, pussat hundar och vaknat till liv. Jag har suttit uppkrupen i famnen på min älskade. Jag har tagit en härlig dusch, jag har tvättat sånt som jag egentligen inte måste tvätta precis nu, men tycker det vore skönt att fått tvättat. Jag ar börjat packa inför flytten, som närmar sig med stormsteg. Men framför allt har jag hunnit baka! Jag har bakat, bakat och bakat. Skulle jag kunna hade jag velat stå i köket hela natten och baka tills svetten lackar. Stora frågan; varför gör jag inte detta d? För att det finns andra saker jag vill hinna med också, så klart!
 
När jag mår bra, när jag är tillfreds med livet, när jag är lycklig och när jag är lugn, då kan jag baka i timtals. Jag älskar lukten av nybakt och jag älskar att röra ihop olika smeter. Det är rogivande för själen och det är rogivande för kroppen. Åååh, vad jag älskar det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0