I love you, to the moon and back.

Jag och Greta hade ett så fint pass idag! Jag väljer att hålla fast vid det, njuta av det och älska varje sekund av det!

Vi har haft en del trassel i vårt groundwork, speciellt i högervarvet. Där väljer Greta att flyta iväg med bogen, istället för att ställa igenom kroppen. Står vi stilla och jag vill hjälpa henne för en ärlig böjning, så säger hon Fuck you, jag kan inte!!! Hon blir både frustrerad, besviken och förbannad, för att hon inte vågar lita på att hennes kropp håller. Detta har gjort att vi tappat suget, fram tills idag.
Idag testade jag något annat. Jag la fokus på hennes bakben och bad henne stega in ordentligt under sig med det och vips föll polletten på plats. Greta stannade upp, la vikten åt rätt håll och fick en fin böjning/ställning. För ett par sekunder blev hon en riktig stridshäst, som bar sig med stolthet!
Vi avslutade hela passet med att busa lite lös, innan Greta drog iväg i bock och galopp genom hela hagen. Hon såg så lycklig, levande och stolt ut. Min älskade flicka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0