Hennes orubbliga själ värmer mig när luften känns kall.

Vilken häst! Jag vet inte vilka ord jag ska använda för att beskriva Greta. Ordet bäst är inte starkt nog. Fantastiskt, underbar, vacker, god som guld. Jag kan rabbla på i en evighet. Jag älskar min fina vän, mer än vad som är nyttigt. Nej förresten, jag älskar henne så mycket som hon förtjänar!
 
Jag står allt som oftast mållös och tittar på Greta. Jag ler, bubblar av kärlek och försöker förstå hur denna vackra varelse har kommit in i mitt liv.
 
Idag myste och busade vi i ena sommarhagen. Vi höll på med freeshaping, vi sprang runt, vi fånade oss och vi hade det så otroligt roligt! Vi stod tillsammans och tittade på dimman som lättade från marken och vi njöt av varandras sällskap. När min plan var att låta Greta gå tillbaka in till kompisarna, så tittade hon på mig och sa:
Tack, men nej tack. Jag vill hellre vara med dig matte. -v-
Det värmer mitt hjärta och min själ att vi funnit varandra. Att vår relation börjar bli såpass stark att Greta trivs i min närhet, att hon väljer mitt sällskap framför de andra hästarnas. Jag blir så lycklig av den kärlek Greta börjat visa mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0