Att vara mitt uppe i allt.

Min dag har varit lång. Den har varit bra, men otroligt lång. Jag lämnade lägenheten vid tjugo över sju i morses och först 13 timmar senare landade jag på allvar hemma igen. Jag har hunnit med jobb, stall och umgänge med min fina. Jag har skrattat, frusit, fått energi, velat gråta, studsat in i saker, tröttnat på mig själv och levt. Jag har gjort allt sådant där som jag älskar och jag har varit närvarande. Jag har stannat upp, njutit av nuet och mått otroligt bra. Trots att min kropp är otroligt trött, så har mitt psyke varit piggt. Det är värt så mycket!
 
Just nu sitter jag uppkrupen i min mysfåtölj, lyssnar på lugn musik och är invirad i mitt täcke. Det tog mig en lång, varm dusch och en halvtimme invirad i täcket för att sakta få tillbaka normal kroppstemperatur. Jag har frusit så jag hackat tänder, trots varma kläder, Skum känsla ska ni veta!
 
Juste. Jag har länge drömt om en mysig läshörna i min lägenhet. Jag har vetat exakt var jag velat ha den, men inte fått möjlighet att slutföra den, då jag saknat en lampa och lite annat. I torsdags, exakt tre veckor innan flytten, så fick jag ordning på min fina hörna. Gissa om jag tänker njuta av den fram tills jag måste packa ihop den?!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0