Where it's a heart, there is a home. <3

Jag sitter i en datorstol och bakom min rygg hör jag valpar som snuttar på Aska. För mig är det mys på hög nivå! Plus att kroppen är sådär härligt varm, som den bara är efter att ha varit igång, utomhus, en heldag. Men, jag är inte färdig med dagens planer ännu. Om en stund ska jag ge mig ner till stallet och leka med Greta. Vad jag ska hitta på? Jani, det vet jag inte riktigt än.
 
Jag trivsåås otroligt bra här på Sotlanda! Det är inte det modernaste eller pråligaste huset, det är inte heller alltid allt fungerar som planerat, men trots det är det få ställen jag trivs så himla bra på som här!
Att få ligga på soffan, med hundar runtomkring mig, eller ta en långpromenad med hundar. Att ha hästarna precis utanför knuten och att när som helst på dygnet kunna gå ut och klappa på min fina vänner. Ja, jag skulle helt klart kunna bli van vid att leva såhär.
Till och med vetskapen om att klockan ringer tidigt varje morgon, för att mata, promenera och städa efter fyrbenta djur, är något som jag tycker är härligt. En del av mig är avundsjuk på de som alltid lever såhär, även om jag vet medmig att det är mer jobb än jag någonsin kan ana!
 
 
Ett stycke busig Greta och Irma, från 2008.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0