Vad spelar det för roll om vi vet vad vi vet, men inte vet om oss själva?

Ju mer jag tänker, desto fler frågor dyker upp. Tids nog kommer jag finna svaren, hos mig själv, för det är bara jag som kan veta varför jag tänker som jag gör. Tack vare de verktyg jag har fått och de verktyg jag söker efter kommer jag kunna finna svaren och jag är otroligt nyfiken på var jag kommer landa!

Jag och en kompis satt i stallet för ett par dagar sedan och diskuterade lite kring livet, nlp och hur stort allting känns. Jag tycker det var riktigt mysigt och jag tyckte det var en härlig stund! Det vi båda kunde konstatera var att livet känns för stort för att kunna greppa och att man i skolan borde haft någon kurs som förbereder en för livet.
 
Jag hoppas och tror, att jag via nlp kommer finna min guide genom livet. Det är något i stil med detta som borde läras ut i skolan. Visst är det bra att veta att två plus två blir fyra, eller att roten ur nio är tre. Men ärligt talat, kommer jag ha någon nytta av det om jag ändå inte vet hur jag ska leva lyckligt? Hur jag ska leva ett liv som tillfredställer mig själv och om jag inte vet hur mina resultat hänger ihop med mitt sätt att tänka.
 
Vilken nytta ska jag ha av gångertabellen om jag inte vet hur jag kan greppa det som jag innerst inne drömmer om? Det spelar ingen roll om jag har läst alla mattekurser som går, eller om jag kan tala flytande latin, om jag inte har fått lära mig mitt eget värde, min egen påverkan av mitt liv och om jag inte har fått lära mig att ta 100% ansvar för mig själv.
 
Först den dagen jag reser mig ur sängen och vet hur jag tar 100% ansvar och verkligen tar 100% ansvar, först då kommer gångertabellen, alla mattekurses, all latin, all kemi och all annan värdslig kunskap komma till användning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0