Säg hej till mitt nya projekt.

Vi behöver utmaningar för att utvecklas, därför har jag tagit på mig ansvaret för Janne, eller för hans utbildning. Tanken är att han ska ridas in och säljas. Den lilla parveln ska bli vuxen och det börjar bli dags för honom att göra lite nytta. Även jag behöver få känna på lite spänning och med vem annars än Janne vore det toppen med? För mig är det här helt nytt och ja, vi får se hur allt slutar.
 
Min plan är att börja med allt basic, som att gå fint i grimma och grimskaft, stå uppbunden i stallet, lyfta tassar snällt, ha bett i munnen, springa snällt på volt och ha sadel på ryggen. Hur snabbt det kommer gå, det vet jag inte, men jag har en bra magkänsla.
 
Janne är en häst som jag länge har velat jobba med, men inte känt mig redo för. Han har pockat på min uppmärksamhet det senaste halvåret och nu tänker jag se vart han för mig och var vi kan komma. Vem vet, en dag kanske vi rejsar runt i skogen med Marita och Irma som sällskap, haha.

Fina, fina Jester W
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0