Olyckor kommer ofta i tretal..

Sysselsättning såg Greta till att ge mig igårkväll i alla fall.

När jag kom ner till stallet såg jag att någon inte stod riktigt rätt till och rätt, det hade jag. Jag kikade in i boxen och såg att Greta inte hade bajsat något, trots att de stått inne två timmar. Hon hade också legat ner/rullat sig. Med andra ord, kolik..
Det var bara att snabbt slänga på en grimma och ut och gå i raskt tempo. Hur länge vi var ute vet jag inte riktigt, men det blev en stund. Då hade hon bajsat en liten hög, men jag var ändå inte riktigt nöjd. Tog in henne och erbjöd vatten, vilket slank ner väldigt lätt. Lämnade henne i boxen en stund, för att prata med mamma i telefon och när jag återvände efter typ 5 minuter hade hon bajsat en stooor hög. Tack gode gud!
 
Gretas kolik var inte enda grejen som gick snett igår. På morgonen smaskade ena hunden i sig min ena vante, så där fick jag mata med salt för att få en kräkning. Plus att när Greta stod med kolik så gav vattnet upp i stallet. Tjoho?
Allting läste ju sig i slutändan, men för ett par sekunder kände jag mi gstressad. Men, med en sådan start på veckan finns det ju inga andra alternativ än att resterande bara rullar på. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0