För dig skulle jag plocka ner himlens alla stjärnor och bestiga månen, utan syrgas. Om det skulle krävas.

Det finns få saker som jag uppskattar så mycket som när min häst är avslappnad och tillfreds. När hon lägger huvudet mot min mage och bara är, eller när hon står och gäspar i hagen, eller när hon är så känslig att hon följer min minsta vink. Det finns få saker som får mig att må sa bra, som när allt stämmer mellan mig och Greta. Det gjorde det idag.
 
Jag gick back to basic och jobbade igenom flytt av bakben, flytt av bog, back och följ. Jag har inte lagt energi på detta under vintern, vilket har visat sig på så vis att Greta inte alls har varit uppmärksam och mycket av hennes lyhördhet har försvunnit, för att jag har varit oklar och inte hållt fast vdi vad jag bet henne om. Det gjorde jag idag och utan större ansträgningar gav hon efter. 45 minuter och då hade hon gäspat, somnat, betat, blivit kliad och följt mig frivilligt. Jag är så stolt över vad vi fick igenom idag!

Kommer jag bara ihåg att vara konsekvent med vad jag ber om, ger Greta tid att tänka igenom vad hon gjort och ger beröm vid rätt tillfälle, så har jag en fantastisk häst. Hon slår mig med häpnad, när hon är så känslig att jag bara behöver tänka "flytta" och så glider hon undan. Det är en häftig känsla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0