En update om livet på landet.

Jag sitter uppkurad i datastolen, lyssnar på P!NKs nyaste låt och samlar energi för att ta kvällsrundan med hundarna. Termometern visar på 14,6 grader i datarummet, varmt och skönt ;)

Idag har varit en effektiv och fantastiskt härlig dag! Jag har raggat upp Hanna, som hjälpt mig att tömköra Greta, jag har städat i panget, jag har motionerat hundarna en lååång stund, jag har masserat och borstat Greta, jag har jobbat en stund med Janne och jag har fyllt på spån hos Blisse, plus att jag har duschat.

Tack vare den här veckan har jag fått stor förståelse för livet på landet, när inget riktigt fungerar som man vill och hur allt kan lösa sig på ett bra sätt ändå, med rätt inställning. Det som oroar mig mest är det faktum att vattnet inte alltid fungerar, vilket betyder att jag inte kan vara helthundrap å att hästarna har vatten på nätterna, trots att majoriteten står med vattenhinkar. Men, för tillfället finns deti nte så mycket att göra åt saken.
 
Ge sig ut i kylan och natta djuren var det ja. Hörs vi inte imorgon, så hörs vi troligen på tisdag, då jagflyyat hem igen. Hemflytten sker med blandade känslor och jag kan garantera att jag kommer sakna min fina Sava något enormt! Hon har blivit min följeslagare under veckan och det är inte långa stunder jag är utan henne, min fina, fantastiska vän. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0