När världen börjar bli mer blå, än grå.

Jag brukar tycka att min fantasi är dålig och att jag inte riktigt kan "tänka utanför boxen." framför allt så upplever jag detta i min hästhantering. Säger någon något till mig, så tänker jag ofta "självklart, så kan man ju göra!" Men det är sällan jag kommer på de där sakerna själv, förutom nu.

I min hjärna börjar poletter falla på plats, jag börjar kunna använda de pusselbitar jag har, till mer en ett ställe i mitt pussel. Som blixtar från en klarblå himmel faller de på plats, som den självklaraste sak i världen. Det är logiskt, jag jobbar på samma sätt som jag gjort innan, men på andra saker.

Jag måste säga att denna resa jag gör med Greta är den mest spännande jag gjort hitintills! Jag tycker det är så roligt att få vara med och lära mig. Största skillnanden från tidigare hästerfarenheter? Jag är öppen för allt! Jag lyssnar, tar till mig, funderar och antingen gillar jag och använder mig av det som sagts, eller så lägger jag det åt sidan. Det är så spännande och jag är så nyfiken på var jag och Greta kommer landa. Jag och min fina fröken fux.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Carlén

Hej! Jag läste din kommentar och här kommer svaret! :)
Pendla kan man göra med vad som helst på vad som helst. Jag använder dock en 'riktig' pendel som är gjord av bergskristall som hänger i en lätt kedja. Annars kan man ta en ring i ett halsband typ, det går likabra.
Viktigt när man pendlar är att man är neutral, att man kan tömma hjärnan på tankar annars påverkar man pendelns svar/resultat.
Viktigt innan man börjar pendla så måste man bestämma åt vilket håll det är positivt/ja och negativt/nej. Det gör du helt enkelt genom att svinga pendeln åt det hållet du har bestämt ska vara ja/nej åt och sedan alltid utgå ifrån det.
När du pendlar på ett djur (går på alla djur men jag tycker det är roligast på hundar, katter och hästar) så går man mer efter hur pendeln visar i förhållande till vilken del av kroppen du är vid.
Vi tar det från början:
Om du ska kolla över din häst för att se om denne har en obalans i kroppen så börjar du med att fatta pendeln i vänster hand. Du ska hålla kedjan lätt mellan tumme och pekfinger. Håll pendeln så still du kan över hästens rumpa. Vänta tills den svingar. Lägg märke till hur och på vilket håll den svingar och sedan kan du gå vidare till ryggen. Viktigt är där att du alltid ser till att pendeln är riktigt still innan du börjar kolla av. Svingar pendeln åt samma håll tyder det på balans. Du går vidare till manke, hals och nacke (de ställerna är allt som oftast okej!) Sedan kommer man till huvudet.
På min häst så gick pendel åt helt motsatt håll och den var riktigt aggressiv nästan (om en pendel kan vara det). Om det är på något ställe som det visar obalans på så byter du hand, dvs håller pendeln i höger hand mellan tummen och pekfingret och sedan håller du pendeln över kroppsdelen. Nu kommer inte pendeln att svinga så mycket, den kan göra det, men det brukar vara mer sällan. När du håller pendeln en bit ovanför kroppsdelen ska du tänka på så mycket positiva saker du kan, sådant som gör dig lycklig och glad. Se sedan för din inre syn hur det kommer ett vitt ljus från pendeln ner i kroppsdelen på djuret och låt ljuset cirkulera i området runt omkring. Håll på såhär tills hästen somnar, slickar sig runt munnen eller gör något annat sådant.
Min häst blev skogstokig innan han förstod att det var skönt att bli av med alla hans tankar. Är det något mer du vill veta kan du skicka ett mejl till mig :) Kram!

2013-06-20 @ 16:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0