I min spotify finns en spellista som heter "Meditation"...

..dock är det inte den spellistan jag använder när jag mediterar, utan ett ljudfil från youtube. För ja, mediterar gör jag. Eller jag kanske borde säga; meditera gjorde jag, sen tappade jag bort det och är nu påväg att finna det igen.
 
Jag har suttit på balkongen, men min maditationsmusik i öronen, auuumat i huvudet och gäspat så stort att jag kunnat svälja en badboll. Kroppen, eller framför allt själen, släpper spänningar och stress, den landar ner på jorden och börjar lappa ihop sig själv igen. Jag känner mig tillfreds, sådär härligt som jag bara kan göra efter en stunds meditation.

När denna känslan finns i kroppen, så kan jag inte förstå att jag valt bort att meditera. Jag jobbar på en hektisk arbetsplats och min själ behöver få släppa på jobbdagens stress, för att kunna landa ner och framför allt; för att kunna sända tydliga signaler till mig. Meditationen hjälper mig att må bra, jag ska bara komma ihåg det i stunderna "då jag inte har tid", för det är just mer tid jag får genom att meditera. Jag tänker klarare, skarpare, tydligare och vaknare.
 
(Bildkälla)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0