Sakta blir även jag vuxen.

Min dag, som började helskum och utan energi, avslutades i soffan med mammamys. Det är galet att vi om en månad kommer bo i varsin lägenhet, med typ en timme emellan oss. Det ska bli fantastiskt skönt, samtidigt som det känns vemodigt. Det är ju trots allt min mamma jag har bott med längst av alla, vi firar snart 21 år under samma tak. Hela mitt liv.
 
Men visst ska det bli spännande att få bygga upp mitt eget liv, skapa en vardag helt för mig själv. Fylla upp kylen med bara mina saker, fylla frysen med matvaror jag är tokig i, inreda på ett Rebeckigt sätt och få skapa min egen Rebecka-lukt. Det ska bli så spännande att göra mitt eget hem. Kanske inte i denna lägenheten, för i min hjärna blir jag inte kvar här många månader. Trots det ska det bli otroligt spännande att spinna vidare på livet och få växa ytterligare ett par millimeter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0