Once upon a time I was a tiny little girl.

Det finns en mapp på min dator, med namnet "Jag lever" I den mappen ligger två utkast. Det första är helsnurrigt, nummer två inte riktigt lika snurrigt. I min andra skrivbordslåda ligger ett block med massa tankekartor, som även de är lite småsnurriga men ändå väldigt strukurerade.
 
Vad är då den gemensamma nämnaren med dessa dokument och tankekartor? Jo, alla handlar om min uppväxt, det privata helvete jag vandrat igenom. De handlar om en resa från den svartaste svärta, till att faktiskt se livet i färg. Det handlar om att fortsätta kämpa, när man inte ser någon mening med livet. Det handlar om att övervinna sin rädsla för livet.
 
Vad är då tanken med all denna text som jag kladdar ner? Ja, jag vet och de som jag vill ska veta, de vet. Det här är början på något som kan sluta i antingen katastrof, eller i något av de bästa jag gjort. Jag låter tiden utvisa och fram tills jag är färdig, tänker jag hålla er utanför. Det är snurrigt nog som det är och framför allt, det är tufft nog som det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0