Call it karma.

Jag tror att vi möter de människor vi förtjänar att möta och jag tror ännu mer att vi möter de människor vi behöver möta.
 
Jag har vid ett flertal tillfällen i livet kört fast. Jag har varit fast i livet och inte vetat hur jag ska ta mig loss. Det har varit allt från att må så dåligt psykiskt att jag inte vetat var jag ska ta vägen, till att tröttnat på mitt vardagslunk. Vid alla dessa tillfällen har nya människor dykt upp i min omgivning, människor som gett mig en puff i rätt riktning.
 
Jag har haft lärare som ställt upp för mig utan dess like, jag har funnit en fantastisk vän i en kurator, jag fann en bästa vän och extra mamma i en praohandledare och chef, jag har funnit en nära kamrat i en kund, jag har funnit ett hem i någon jag inte trodde jag hade något gemensamt med.
 
Vad alla ovanstående har gemensamt är att de dök upp i mitt liv, när jag behövde dem som mest. De har alla kommit att påverka mitt liv, till det bättre. De har alla puffat på mig, sparkat på mig och påminnt mig om att fortsätta sträva efter ett fantastiskt liv.
 
Jag vet att om ni ser er omkring i era liv kommer ni hitta lika bra människor som jag har. Ni har, precis som jag, människor i er omgivning som puffar er framåt, stöttar och tröstar. Dessa människor har ni fått, för att bli lyckliga, för att bli starka, för att pröva era vingar.

Vi möter människor i olika skeden i livet. Vissa människor kommer först bära er och låta er växa, för att sedan dra ner er och inte våga låta er flyga iväg. Andra människor kommer kunna se er växa och växa med er, de vet att en lycklig fågel alltid återvänder hem.
 
Jag tror, från djupet av mitt hjärta, att vi får människor sända till oss. Människor som kommer vägleda oss och människor som vi behöver, i detta nu. Jag tror, från djupet av mitt hjärta, att vi får alla chanser i världen för att leva lyckligt, bara vi litar på vår omgivning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0