Att finna gnistan.

Jag drömmer om att en dag kunna hjälpa någon att få må så bra som jag gör idag. Att få hjälpa någon från det där bottenlösa svarta, till att leva och inte bara överleva. En dag kommer jag göra det, men vägen dit är lång. Därför börjar jag med små steg redan idag, för en förändring görs inte i ett jättekliv, utan med många små.

Mina myrsteg bildar en lång rad. Jag har en början och jag har en mitt. Just nu jobbar jag vidare, mot ett mål att en dag få förmedla det jag varit med om. Mina drömmar är stora och jag hoppas och tror att jag kommer ro några av drömmarna i hamn.
 
Jag har ett förflutet som jag inte ens skulle önska min värsta fiende, i alla fall inte hela mitt förflutna. Ja, en del motgångar måste vi ha för att utvecklas som personer, men det helvete jag gått igenom önskar jag ingen. Jag är glad att jag gått igenom det, till viss del i alla fall, för det har gjort mig så otroligt stark! Jag har en styrke i mig, som gör att jag idag står stadigt, eller oftast står jag stadigt.
 
Jag drömmer om att en dag få plantera denna styrka i någon annan, få någon annan att tro på sig själv och fortsätta kömpa. En dag ska jag lyckas, det vet jag!
 
Fina ni, tack för att ni funnits med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0