Stress är en del av vardagen, eller?

Jag fick nyligen ett sms om att person som sände det inte kunde göra några palneringar och att Hen var stressad utan anledning. Dessa orden fick mig att fundera en hel del.
 
Jag har varit väldigt stresskänslig och kroppen har pajat vardena gång jag utsatts för en stressig situation. Det har varit allt från kass mage, till migrän, eller näsblod så det skriker om det. Med andra ord, jag har fått lära mig olika knep för att slippa ifrån en stressig vardag, jag hoppas att mina knep kan bli er till hjälp.
 
* Ta kontroll på vardagen.
Börja planera. Har du bara jobb sporadiskt, så planera som att du inte skulle jobba, men var flexibel.
 
* Skaffa rutiner
Gå upp vid en viss tid, är vid vissa tider, sätt en maxtid på ditt internetanvändande, lägg dig vid en bestämd tid.
 
* Sätt upp mål.
Denna veckan ska jag ha tränat tre timmar.
Jag vill ha fikat med en person.
Jag ska läsa en bok.
Jag ska se tre filmer.
Jag ska baka en sats med bröd.
Jag vill ha kommit på fyra nya sätt att tillaga kyckling.
 
Allting handlar egentligen om att skaffa koll på sin vardag. För, oavsett om och hur vi jobbar kan man skaffa sig någon form av rutin. Meningen:
"Jag kan inte ta kontroll, jag vet ju inte hur jag jobbar."
Är för mig bara svepskäl, det går att ta kontroll bara man vill. Ditt liv är ditt, så gör det absolut bästa av det. Du förtjänar att må helt fantastiskt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0