Dit himlens änglar söker sig.

Jag har tagit en paus från allt som kan kallas livet. Jag har myst runt med Greta, jag har spelat datorspel och jag har gjort så lite om jag någonsin kunnat. Som tack för det gav kroppen mig migrän. Om jag tyckte om det? Inte det minsta!

Något som jag däremot tycker väldigt mycket om är det fantastiska vädret! Vad sägs om 7 grader i solen, plus helt vindstilla. Det är underbart och jag har njutit av vädret på en höbal, i hästhagen, med hästar som snusat mig på huvudet, på fötterna, lekt med mina vantar, kastat runt min halsring och somnat med huvudet på min mage. Livet har med andra ord varit sådär härligt som det bara kan vara en vårdag.
När jag låg/satt där på min höbal slogs jag av tanken hur lyckligt lottad jag är! Jag har möjligheten att en solig dag ta med mig varm choklad och en bok, för att sitta två timmar på just en höbal och lapa sol, precis som en katt.
Jag har chanser, som många drömmer om att ha. Jag får dagligen spendera tid med fantastiska hästar och skulle, om jag hade intresset, få jobba med fyra hästar till, utöver Greta. Jag kan göra vad jag känner för, när jag känner för det, utan att någon dömmer. Jag har ständigt mysigt med min häst och skulle inte, för allt i världen, kunna bli arg på henne.
Jag har haft lyckan, att finna mitt paradis på jorden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0