Caterpiller in the tree, how you wonder who you'll be.

Jag är tjugo år, jag har levt i tjugo och ett halvt år. För ett halvt år sedan fick jag lov att börja handla på systembolaget, vilket betydde att jag hade uppnått alla åldersgränser. Hela världen låg för mina fötter och jag kunde göra vad jag ville.
 
Som tjugoåring kan livet vara lika turbulent som när man är femton. Bara för att man får lov att köra bil, rösta och handla på systemet, betyder det inte att man känner sig redo för det. När jag fyllde tjugo skrämde livet skiten ur mig! Jag var inte mer modig då, än vad jag var när jag fyllde femton.
 
Tanken på att en dag klara mig på egen hand, ha en egen lägenhet, ringa viktiga telefonsamtal, skicka mail, skriva kontrakt och ha ett vuxet ansvar. Allt det där var det mest skrämmande som fanns.
 
På ett halvt år har jag vuxit. Mina vingar har vuxit ut och jag har vågat prova dem. Sakta blir de starkare och jag flyger stadigare. Ibland slår jag mig ner, vilar en stund, för att sen flyga iväg igen. Livet blir så mycket vackrare från ett annat perspektiv.
 
Det där som verkade så skrämmande är inte skrämmande längre, för vad jag vet nu, som jag inte visste för ett halvt år sedan, det är att mina vingar bär. Jag är ingen liten caterpiller längre, mina vingar har vuxit ut och livet är otroligt coolt!
 
 
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0