1 år med Greta - Del 3


Juni rullade på, med sommarbete och mys. Jag och Greta kom igång med ridningen och livet lekte.

En av dagarna när jag kom till stallet låg Greta och sov. Jag räknade verkligen inte med att få komma nära, men döm av min förvåning när Greta glatt lgå kvar när jag kom fram, lät mig klappa på henne och sen reste sig för att resten av flocken blev för närgången.
Här någon gång började jag känna ett sug efter att få börja med NH, eller jobb från marken. Jag ville inte börja utan att ha fått hjälp så jag sökte olika alternativ. Drömmen vore att få åka till Norah, i Kungsbacka.

Sagt och gjort, jag mailade Norah och fick en tid för träning. Greta packades in i tranpsorten, Hanna togs med som moraliskt stöd och jag satte mig bakom ratten. Detta blev början på en helt ny resa! Inte bara det faktum att jag körde hästtransport för första gången, jag fick med mig så otroligt mycket kunskap från Norah att jag inte visste var jag skulle göra av allt!

I juli skulle en kompis ponny opereras och de behövde sällskap för sin andra häst. Greta fick agera sällskapsdam och skötte sig superbt! Hon nosade på nya kompisen och ställde sig sen för att beta, inga problem någonstans.

I augusti var jag och Greta åter igen hos Norah. Denna gången var greta betydligt mer avslappnad och jag kände mig något säkrare på det jag höll på med. Träningen gick bra och jag kom åter igen hem med supermycket kunskap. Roligt som tusan!
Vad som inte är lika roligt med augusti är att det är den månad Greta sparkade mig, så ag bröt 5:e mellanhandsbenet, fick operera och hamnade med handen i gips i tre veckor. Olyckor händer och vi fick bara hålla modet uppe.
 
Del fyra är på intågande. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0