1 år med Greta - Del 1


Första bilden jag någonsin tog på Greta, fotades 30 januari 2012. Jag hade redan då blivit störtförälskade i denna fina häst, men vågade inte erkänna det för varken mig eller någon annan, men jag spenderade ett par kvällar hos Greta och fick en inblick i hur härlig hon var, även om alla hästarna tyckte det var konstigt med en främling i stallet.

Det var sällan jag fick tid att åka till Greta när det var ljust ute, denna bild är en av de första på Greta i hagen. Jag minns så himal väl hur en kompis till mig var med och hur vi hade hela hästflocken runt oss, snusandes i håret.
Greta var, precis som de andra, nyfiken på vilka skumma typer det var som stod i hagen. De var inte vana vid att folk kom och gick, varken i stallet eller i hagen, då Marita var den enda som hade hand om hästarna. En stor omställning med andra ord.

Mina kvällar spenderades i Gretas box, precis innanför dörren, i spånet. Detta var min ständigt utsikt. En nyfiken, alltid glad, Greta.
Jag red inte Greta i början. Dels var det snöigt, men jag var också rädd. Jag visste att hon inte  varit riden på något år och ingen visste hur hon skulle reagera när hon väl fick en ryttare på ryggen. Jag sköt på uppsittningen, det var ändå inte det som var det viktiga.

Så fort Greta hörde att dörren in i stallet vände hon sig om och kikade åt mitt håll. Det värmde hjärtat!
Om hon var glad för att se mig, eller om hon bara var nyfiken på vem som kom, det får vi aldrig veta, men jag var i alla fall lika glad varje gång jag fick träffa min fina fröken.

Vi är nu framme i april och våren har kommit till Sverige. det var ljust längre på dagarna och jag fick en chans att fota min fina även i hagen. :)
Det var även nu någon gång som jag satt upp på Greta första gången. Den turen bär jag fortfarande med mig, djupt inne i hjärtat. Jag satt på en häst med öronen spikrakt framåt och som verkade njuta av att få komma ut och röra på sig. Jag minns lukten i skogen, jag minns vattnet som porlade och jag minns fåglarna som sjöng. Jag var för en stund världens lyckligaste tjej!


Fler bilder kommer, jag har bara valt att dela upp dem i ett par inlägg så ni inte blir överrösta med alla bilder på en gång ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0