Det finns en tiger i oss alla.

Jag tror att i varje kvinna bor det en tiger, en tigrinna, en tigerkvinna. Denna tiger ligger i dvala, slumrar djupt och håller sig lugn. Min har aldrig visat sig, förrän igår.

Sedan igårkväll har adrenalinet runnit i mina ådror, tigerkvinna har vaknat och jag är redo att gå till en fight om det behövs. Jag är inte rädd för att gå i strid för mina älskade, jag är säker på att om jag får en törn, så repat jag mig. Jag vet att jag överlever allt jag tar mig för mig, så jag ger mig in i striden med en styrka, självsäkerhet och trygghet. Jag vet att jag kommer ur den, levandes. Kanske lite tilltufsad, men levandes och med en trygghet om att de jag älskar kan få sova lugnt om nätterna.

Jag står redo, tigrinnan i min sjuder av liv. Bring it on, jag lovar att kämpa till sista blodsdroppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0