Utvärdering: Hästmassge och markövningar med ttouch och tteam.

Jag har nu läst boken "Hästmassage och markövningar med ttouch och tteam" som är skriven av Linda Tellington-Jones. Min tanke är att ge er en liten utvärdering av boken.
 
Boken handlar kort och gott om ttouch och tteam för häst. Det är flera olika övningar som visas och gås igenom. Uppläget är sådant att för varje uppslag är det en ny "övning" som visas och beskrivs.

Jag skulle önska mig fler och utförligare beskrivningar om de olika momenten. Jag förstår själva gruntanken bakom de övningar och moment som finns beskrivna, men det är för lite information för att jag kände att jag skulle kunna utföra dem. Det hela slutade med att jag fick söka efter youtube-klipp för att verkligen förstå. Detta är väl det enda negativa som jag verkligen finner med boken.
 
Det finns en hel del godbitar att plocka med mig in i arbetet med Greta. Som exempel på det är ttouchen överlag, alltså de cirkelrörelser man använder sig av i massagesyfte, samt för att koppla på hjärnaktiviteten. Jag kommer också testa på svansarbete, samt bakbensarbete, för att få Greta att slappna av och få koll på var hon har sina bakben.
 
Överlag är Hästmassage och markövningar med ttouch och tteam en lättläst bok, som är enkel att överskåda. Det är lätt att hitta i den, om man söker efter en viss övning. Den har trevliga bilder, som är väldigt hjälpsamma när det kommer till att förstå beskrivningen. Boken är trevligt upplagd, vilket gör att det flyter när man läser den. Dock hade jag önskat mig mer djupgående inormation, för att verkligen få förståelse för hur det hela fungerar.
 
Jag har gjort mitt bästa för att hitta någon återförsäljare av boken, via internet men finner den endast på engelska på adlibris. Skulle ni vara intresserade av den trots det, så finner ni den här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0