Take me back, to were I belonged.?

På många ställen ser jag människor som börjar skolan, antingen efter ett sommarlov eller börjar på högskola/univetsitet. Om jag bli sugen? Oja!
 
Den delen i mig som älskade skolan drömmer sig tillbaka till skolbänken, till pluggandet och till projekten man fick gräva ner sig i. Det finns en del i mig som längtar efter att sitta på föreläsningar och anteckna tills handen krampar och som så gärna vill diskutera med lärare om det som gåtts igenom på lektionen.
 
Jag hade chansen att få detta, att få anteckna, diskutera och utbilda mig till något jag verkligen vill. Men, jag gjorde ett medvetet val, ett val som jag ännu står fast vid. Det är dags att jaga efter en ny dröm, prova mina vingar och se hur väl de håller. Pluggandet kan jag alltid falla tillbaka på, men denna drömmen finns här och nu, inom räckhåll.
 
Ja, min pluggdrömmande del får ligga i vila något år till, kanske plockar jag fram den i framtiden, dammar av den och låter den skina med full styrka.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren

sv; hehe nu är det ändrat. brukar läsa igenom inläggen men orkar inte gör det när jag skrivit från telefonen (som detta inlägget) ;)
tack för tipset, var har du köpt pälsglansen?

2013-08-26 @ 23:05:58
URL: http://satilaryttaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0