Lite ord, såhär mitt i mörkret.

Klockan är mitt i natten, ja på gränsen till väldigt tidig morgon och jag sitter ute på balkongen, i kortärmat. Runt omkring mig är det tyst och stilla och jag bara är, här och nu. Det här är ett fantastiskt sätt att varva ner efter jobbet, andas ett par minuter och sedan sova som en klubbad säl.
 
Jag tror att alla människor uppskattar beröm för sitt arbete, jag gör det i alla fall. Jag uppskattar berömmet ännu mer om det kommer från någon jag inte riktigt vet var jag har, alltså om personen i fråga tycker jag gör ett bra arbete eller inte.
När vi hade stängt idag och var påväg mot respektiva transportmedel sa min skiftledare:
"Har du blivit månadens medarbetare någon gång."
"Nej, det har jag inte."
"Det måste det bli ändring på, så bra som du jobbar!"

Jag uppskattar verkligen att denne skiftledare valde att avsluta dagen med dessa ord, då jag har svårt att läsa av och förstå honom. Jag har lättare att förstå andra och deras underliggande meningar bakom deras ord, till skillnad från denne skiftledare. Men, jag kommer i alla fall hem med vetskapen om att det jobb jag gör, det gör jag bra. :)
 
Nu är det dags att mysa med kissarna och sova, imorgon kör vi nattpasset igen. Mysigt som tusan och med en skiftledare som jag trivs attans så bra med!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Får man fråga vad du jobbar som? :)

2013-08-28 @ 21:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0