Hästtjej, jag? Vaaaaa? :o

Man vet att man tillhör kategorin "Hästtjej" när man backar intill transporten spikrakt på första försöket och sedan kopplar loss den snabbare än yrkesmannen på verkstaden. Yes, jag har gjort det där ett par gånger nu ;)
Nästa steg blir att träna på att backa med transporten på, inte bara backa till den. Jag är dock lugn inför det momentet, så länge jag får använda mig av Maritas transport, haha.
 
Ännu en sak som kategoriserar mig som hästtjej; jag står med glädje och tömmer ur tre boxar på vinterbädden, på min lediga dag. Allt för att underlätta arbetet för Marita och för att hästarna ska få det mysigt till vintern. Påpekas bör att jag ännu inte tömt Gretas box, men fyra andra i stallet. Hmm, vad hände där?

Lyckan var total i hästtjejs hjärtat när jag kom hem och fann två packet i min brevlåda. Min repgrimma från PlayLoveLearn hade kommit, samt den specialbeställda kapsonen och tyglar från Kapson låg där. Så roligt! Nu kan jag och Greta äntligen komma igång med vårt groundwork och så snart jag har pengar, så kan jag boka en ny träning med Alexandra. Lycka!!!!
 

Jag och Greta på första Norah.träning. Tänk vad som hunnit hända sedan dess. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0