Det kan vara på tiden, att ta tag i det där jag tänkt i så många år.

När jag började första året på gymnasiet hittade jag ett kakrecept, på en liten post-it lapp. Den här lappen låg i min engelskabok och självklart snodde jag åt mig den. Dock har den svävat runt i mitt rum enda sedan dess, alltså i typ fem år (?!?!) och jag har fortfarande inte provbakat kakan ännu, även om det bör var på tiden nu.
 
Jag tänkte att jag skriver ut receptet här, kanske hinner någon av er baka den innan mig?
100gr smör
100gr mörk choklad
2 ägg
1½dl socker
1dl mjöl
2tsk kakao
1ask After Eight.
 
Gräddas i ugnen på 225grader Celsius, i 7-10 minuter.
 
Det är denna information jag har och den enda information jag kan ge er. Provbakar ni, berätta gärna hur det har gått. :)
 
Visst är lappen av enorm storlek? Ni har mitt finger att jämföra med, haha.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette Johansson

När jag läser receptet tror jag det är en väldigt choklad-god men väldigt väldigt kletig kaka. Så jag skulle baka den lite längre. Men jag vet, många gillar smet...

2013-08-27 @ 16:55:09
URL: http://jeanettehv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0