Det där med magen.

Magkänsla. Vad är det egentligen och varför ska jag lyssna på den?

Jag inser mer och mer hur väl min magkänsla vill mig, hur väl den känner mig och hur rätt den har i så gott som alla situationer. Det är inte alltid den talar högt, men det har ofta en åsikt.
 
Jag tycker det är ganska fascinerande hur väl magkänsan "fungerar." Allt som oftast får den rätt och jag lär mig mer och mer att lyssna på den. Det kan handla om allt ifrån om jag bör träna Greta eller inte, vad jag bör träna på just idag, till hur många burgare jag ska göra på jobbet. Det är spännande det där, hur den egentligen fungerar. Eller ja, jag bryr mig inte så mycket om hur den fungerar, det viktiga är att den gör det!

Mitt tydligaste exempel är väl från jobbet, då magkänslan sa att jag skulle lägga fyra burgare, men jag la endast två. Precis när grillen gått ner kommer en beställning in, på just fyra burgare. För mig är det bevis nog, speciellt när det har hänt flertalet gånger.

Det händer också allt som oftast i stallet att magkänslan säger till mig att inte träna med Greta, väljer jag då att göra det trots allt, då kan jag oftast räkna med ett förjävligt pass. Det kan även handla om något så fånigt som att packa ner carrotsticken när jag ska åka iväg, för att det sedan visar sig att Greta inte vill gå på transporten på hemvägen. I sådana situationer tackar jag magkänslan tusen gånger om och inser att ja, den är grymt bra att ha!

Lyssnar ni mycket på er magkänsla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0