Liten börjar bli stor.

När jag för 1,5 månad sedan tog på mig ansvaret för Jannes utbildning hade jag en bra magkänsla, en tro på att Janne skulle vara med på noterna. Jag hade på känn att han är en cool grabb, bara någon ger honom chansen att visa det. Idag har jag det bekräfta. Janne är en häst, med såååå stort hjärta och vilja. Att han blir ängslig och bekymrad ibland är inte konstigt, men han vill alltid tro gott om alla.
 
Idag hade han sadel på sig, nemas problemas. Visst är det lite läskigt när den ska på, men det är inga problem när den väl är på plats. Den lille parveln som för 1,5 månad sedan inte vågade lämna flocket, står idag och sover på stallplanen. Han är så trygg. Han litar på att jag inte låter något hända, även om han ibland ifrågasätter mina idéer.
 
Idag vågar jag tro på att jag sitter på hans rygg innan majmånad är över. Fortsätter vi framåt i detta tempot, så kommer det inte vara några problem att sitta upp och bara åka med. Jag vågade inte ens drömma om att få lära Janne såhär mycket, eller låta honom lära mig. Vi gör framsteg, varje dag och det är så roligt!
 
Den som köper Janne kommer få en fantastisk vän, som ständigt är villig att lära sig. En vän som är nyfiken och som är så god att det knappast är sant. Miin fina, modiga vän.
 

Kommentarer
Postat av: Evelina Blomqvist

SV: Du ahr ju faktiskt helt rätt, det tänkte jag inte ens på; eller att man kan vara ensam om att tro på en enskild häst osv. Tack för en bra åsikt :D

2013-04-30 @ 21:47:26
URL: http://epicevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0