Kungsbacka, tur och retur.

Mycket har hunnit h'nda sedan sist, såklart. Jag har jobbat, jobbat och jobbar. Men, jag har även hunnit vara iväg i Kungsbacka och hälstar på hos Norah, tillsammans med min fina fröken fux. Det var en spännande och rolig träning, där jag åter igen kunde konstatera hur otroligt mycket jag älskar min häst!
 
Hos Norah jobbade vi vidare på lite av det vi gjorde sist, både åttan och flytta mot mig. Där fick vi lite nya tips och saker att tänka på. Att flytta högersidan mot mig tyckte Greta var svårt och ville inte riktigt, så där bad jag Norag gripa in. Efter mycket funderande och frustration från Gretas sida fattade hon vinken och flyttade sig snällt mot oss, för jag testade såklart när Norah fått det att gå igenom.
 
Saden började vi jobba på längre rep, dels att skicka runt fyra konor, vilket var grymt svår men nyttigt för oss båda. Vi testade även på att låta Greta komma på nya grejer och använda hjärnan själv. Målet var att få henne att hopppa över ett sockerbitshinder, utan att jag styrde henne på det. Ganska snabbt fattade hon vinken och busade loss riktigt mycket. Så roligt att se och jag fick ett par goda skratt!
 
Vi fick även med oss grunderna till både bergsgeten coh buga, så vi kan börja nosa och testa på det. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar för oss att klura ut koden och verkligen sätta det :)
 
Norah och Greta, första gången vi var iväg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0